איך ניתן לשפר את חווית המשתמש באתר?
איך ניתן לשפר את חווית המשתמש באתר? ux
תוכן עניינים

דברו איתי

בבואנו לבנות אתר, אחד הדברים החשובים ביותר שנרצה לשים לב אליו הוא חווית המשתמש.
אלו למעשה אוסף התחושות שחווה הגולש בזמן שהוא נמצא באתר שלנו. חוויה המשתמש מורכבת מכמה רכיבים.

במאמר זה אפרט 5 חשובים שעוזרים לגולשים להתמצא ולהגיע למידע הרצוי בזמן ביקור באתר.

  1. דף בית מפורט עם קישורים לעמודים נוספים באתר.
  2. תפריט עמודים בחלקו העליון של האתר – Header ובחלקו התחתון – Footer. 
  3. עיצוב עקבי ואחיד.
  4. פירורי לחם – Breadcrumbs.
  5. קישורים בין עמודי האתר השונים.

1. דף בית מפורט עם קישורים לעמודים החשובים באתר

דף הבית הוא חלון הראווה של האתר ולרוב העמוד הראשון (ולפעמים גם היחיד) בו יבקרו הלקוחות שלנו.

בדיוק כמו חלון ראווה של חנות, דף הבית אמור להציג טעימה ממה שמחכה לנו אם נמשיך לגלוש באתר.

כשנבנה את דף הבית נרצה להציג בו בצורה מושכת את החלקים החשובים באתר כגון: השירותים והמוצרים שהעסק מציע, מידע על בעל העסק, גלריית תמונות, חלק מההמלצות עלינו ועל השירות שלנו, טופס ליצירת קשר ועוד.

כל אחד מהחלקים האלה יופיע עם כפתור שיוביל להמשך קריאה בעמוד הרלוונטי.

 

2. Header & Footer – האזור העליון והתחתון באתר


מה תפקיד ה”הדר” באתר?

בחלק העליון של האתר, שמופיע לרוב בכל העמודים, ניתן לראות את הלוגו של החברה, תפריט העמודים באתר, אייקונים של רשתות חברתיות ופרטי התקשרות עם בעל העסק  כמו: טלפון, מייל, שעות פתיחה ועוד.
 לפעמים מכיל ההדר גם שורת חיפוש באתר. 

ה”פוטר” הוא החלק הסוגר של כל דף באתר, גם הוא קבוע ומופיע לרוב בכל העמודים. הוא יכיל בדרך כלל את הלוגו, פרטי התקשרות עם בעל העסק, מפת האתר וטופס ליצירת קשר או להרשמה לניוזלטר.

דוגמא לפוטר באתר של איריס מושקוביץ - שיפור חווית משתמש
פוטר מאתר: https://iristraining.co.il


למה חשוב לבנות Header & Footer?

כדי להקנות לאתר מראה מקצועי ואחיד וכדי להקל על הגולש להתמצא באתר, נרצה לתת לעמודי האתר מבנה אחיד עם מיקומים קבועים לכל רכיב.

הלוגו יהיה לדוגמה בראש הדף בצד ימין או שמאל (תלוי בשפת האתר) או באמצע.

תפריט העמודים ימוקם למעלה ורצוי גם שיזוז עם גלילת הדף כלפי מטה, כך שבכל רגע נתון יוכל הגולש לעבור לדף אחר מבלי לגלול חזרה לראש הדף.

פרטי התקשרות עם בעל העסק וטופס להשארת פרטים נהוג למקם בחלק התחתון של עמודי האתר.

דוגמא להדר באתר של שירה רוזנבוים - שיפור חווית משתמש הדר מאתר: https://shirarozen.com/


חשיבות תפריט העמודים בראש הדף:
השאיפה שלנו כבעלי האתר היא להעניק לגולש חווית גלישה נעימה, פשוטה ובטוחה. נרצה להקל עליו ככל שניתן ולאפשר לו להגיע למה שהוא מחפש בדרך הקצרה והמהירה ביותר.

נוכל לעשות זאת בעזרת כותרת ברורה ומובחנת בראש הדף ותפריט שיסמן לגולש היכן הוא נמצא בכל רגע נתון ואלו עמודים נוספים האתר מציע.

3. עיצוב עקבי ואחיד

עקביות בעיצוב האתר פירושה נראות דומה בכל עמודי האתר. למשל כותרת ראשית של כל עמוד תהיה באותו גודל, צבע וכמובן פונט. סגנון התמונות, הכפתורים, הטפסים יהיה אחיד דומה.

גלישה באתר מבולגן, עמוס, מרובה צבעים וגופנים, תקשה על הגולש להתמצא ותגרום לו לחוש בלבול ולחשוב שעבר בטעות לאתר אחר, ובאופן כללי לחוויה שלילית.

חוויה נעימה באתר ״נקי״, כלומר: מרווח, מסודר, עם שוליים בצידי הטקסט, פסקאות לא ארוכות, כותרות בעיצוב דומה ובגודל אחיד, כותרות משנה, תמונות, צבעים אחידים לקישורים ועוד – יהפכו את האתר למזמין וקל לגלישה והתמצאות.
באתר כזה גדל הסיכוי שהגולש יישאר זמן רב יותר ויגיע לעמודים נוספים שקיימים בו. 

דוגמא לעיצוב כותרת עמוד באתר של בקשו-עוגה - שיפור חווית גלישה
עיצוב אחיד לכותרת העמוד – אתר https://www.bakshuga.co.il

4. פירורי לחם  – Breadcrumbs  

בדיוק כפי שעמי ותמי סימנו את השביל בו הלכו בעזרת פירורי לחם כדי שיוכלו למצוא את דרכם חזרה הביתה, כך פירורי הלחם באתר מאפשרים לגולש להתמצא ולהבין מה מיקום העמוד בו הוא נמצא בהיררכיית עמודי האתר ואיך בקלות לחזור הביתה לדף הבית.

כמו עם מפת האתר, גם כאן ניתן בקלות להוסיף את פירורי הלחם בעזרת תוכנת אלמנטור באתרי וורדפרס.
כדאי למקם את שורת פירורי הלחם מתחת לכותרת הראשית של הדף, בחלקו העליון של הדף.

דוגמא לפירורי לחם באתר של איריס מושקוביץ - שיפור חווית גולשים
דוגמא לפירורי לחם – אתר: https://iristraining.co.il

5. כפתורים וקישורים בין העמודים השונים

אחת הדרכים להשפיע לטובה על הדירוג של האתר שלנו בגוגל היא להוסיף לו קישורים פנימיים שיובילו מעמוד אחד לשני בצורה לוגית והגיונית.

כמה דוגמאות לקישורים אפקטיביים שנוכל להוסיף לאתר שלנו:

  • בסוף עמוד שמדבר על השירות שאנו מציעים, נוסיף כפתור שיוביל לעמוד המלצות בו נמצאת חוות דעת חיובית על השירות או המוצרר.
  • בסיום מאמר שמדבר על נושא מסוים נוסיף קישור לעמוד המציע שירות שעונה על הצורך שעלה במאמר.
  • הוספת כפתור שיקשר בין שני חלקיו של מאמר ארוך.
  • קישור בין מוצרים משלימים למוצר שזה עתה רכשנו או התעניינו בו. כגון: ״לקוחות שרכשו את המוצר הזה התעניינו גם ב…״
דוגצא לתפריט של שירותי העסק (עם קישורים לכל עמוד) - מתוך עמוד הבית של אתר הפיקסרית
תפריט של שירותי העסק (עם קישורים לכל עמוד) – מתוך עמוד הבית של אתר https://www.fixerit.co.il

לסיכום,

חווית המשתמש היא אחד הנושאים החשובים ביותר בעיצוב ובניית אתרים.

היא תקבע את הדירוג של האתר שלנו בגוגל משום שאחד הפרמטרים שגוגל בודק הוא משך שהיית הגולשים באתר. ככל שזמן השהיה שלהם קצר יותר, כך הוא יסיק שמדובר באתר שלא כדאי לקדם אותו ולהמליץ עליו לגולשים שלו.

בנוסף נרצה שהלקוחות שלנו ייהנו מביקור באתר שלנו, יפיקו ממנו ערך וגם יצרכו את השירותים או את המוצרים שאנחנו מציעים. 

אתר מעוצב, מזמין ואסתטי, יעביר את המסר שלנו טוב יותר ויאפשר לגולשים ולנו להפיק ממנו את המרב.

אשמח לייעץ ולעזור לכם לשפר את חווית המשתמש באתר שלכם.
התקשרו אלי

דילוג לתוכן