מהו חלון הפופ-אפ?
פופ-אפ הוא חלון דפדפן, שלרוב לא ניתן למצוא בסרגלי הכלים ובתפריטים.
מטרתו ללכוד את תשומת ליבו של הגולש, להוביל להרשמה ולהקל בעת ביצוע פעולה ספציפית. במקום ללכת לאיבוד, הלקוח יודע בדיוק מה אתם מציעים, מתי ולאן לגשת כדי להירשם.
החלון הקופץ נפתח על חלק מהמסך באחד מהמצבים הבאים: עם עליית האתר או כמה שניות לאחר מכן. לפני עזיבת האתר. כשלוחצים על כפתור מסוים.
החלון הקופץ נפתח על חלק מהמסך באחד מהמצבים הבאים: עם עליית האתר או כמה שניות לאחר מכן. לפני עזיבת האתר. כשלוחצים על כפתור מסוים.
למה בכלל להשתמש בחלון פופ-אפ?
אתם פותחים סדנה חדשה, רוצים להגדיל את מספר המנויים לניוזלטר, לרשום למועדון לקוחות, להציע מתנה או מבצע שמוגבל בזמן? לכל אלה ועוד, מומלץ להשתמש בחלון הקופץ.
החלון שנפתח מול עיני הגולשים, מושך את מבטם, מספר להם מה חדש באתר ומזמין למלא פרטים בלחיצה פשוטה על הכפתור שמופיע בחלון.
השימושים העיקריים בפופ-אפ הם:
- איסוף לידים לעסק.
- הרשמה לרשימות תפוצה.
- הגדלת מכירות בחנות (החלון הקופץ מציע מוצר משלים לאחר הרכישה).
- שמירה על קשר עם הגולש (למשל על ידי מילוי משוב).
קיימות מספר אפשרויות בעת בניית חלונות פופ-אפ:
- ניתן לבנות חלונות פופ-אפ בגדלים שונים ובמיקומים שונים על המסך: על מסך מלא, כחלון לייטבוקס (פופ-אפ שמרחף מעל הדף במרכז), חלון בצד ימין או שמאל של המסך, חלון צר בחלק העליון או התחתון של המסך.
- ניתן לקבוע באילו עמודים או פוסטים יופיע הפופ-אפ (בכל האתר, בדפים מסוימים, רק בדפי החנות, רק בבלוג וכן הלאה).
ניתן לקבוע אילו פעולות יגרמו לפופ-אפ לקפוץ (טעינת עמוד, גלילה, לחיצה על כפתור, לפני יציאה מהדף וכן הלאה). - ניתן להתאים את הפופ-אפ רק לחלק מהמבקרים באתר (למשל אלו שהגיעו מכתובת url מסוימת, אלו שנכנסו ממכשיר סלולרי, אלו שגלשו מעל מספר דקות באתר וכן הלאה).
מה החסרונות בשימוש בפופ-אפ?
החיסרון העיקרי בשימוש בחלון פופ-אפ הוא הסיכון שהגולשים לא יראו אותו בגלל הגדרות דפדפן שחוסמות את הצגת החלונות הקופצים (יש אפשרות לבטל את החסימה באופן גורף או רק באתרים מסוימים). למידע נוסף על חסימה או הפעלה של חלונות קופצים בכרום בנוסף כדאי לדעת שיש משתמשים רבים שפשוט לא אוהבים שמפריעים להם באמצע הקריאה. הם מתייחסים לחלונות הקופצים כמו אל פרסומות וזה מייצר אצלם התנגדות גדולה עד כדי נטישת האתר. לכן, אם בחרתם להשתמש בפופ-אפ, הקפידו שלא להרבות במספר החלונות, כדי לא ״לעצבן״ את הגולש. חלון שיקפוץ בכל מעבר מעמוד אחד לשני, עלול לגרום ללגולש לעזוב את האתר. אני ממליצה שהחלון יקפוץ פעם אחת, לאחר זמן גלישה מוגדר מראש או ממש לפני שהגולש עוזב את האתר. טיפ נוסף וחשוב הוא למקם את הכפתור שסוגר את החלון הקופץ במקום בולט וברור, כדי שהגולש לא יחפש אותו.מה לגבי חלונות פופ-אפ בנייד (מובייל)?
ההמלצה היא להמעיט בשימוש בחלונות קופצים ככל האפשר. אם בחרתם להשתמש בחלונות בנייד, הקפידו על חווית משתמש מיטבית וודאו כי מתקיימים הדברים הבאים:
- חלון שיכסה חלק קטן מהדפדפן וניתן לסגור בקלות.
- חלון שמטרתו מילוי פרטים בטופס כניסה או רישום לפורום או בלוג מסוים.
- חלון שמיידע את הגולש בדבר השימוש ב- cookis באתר.
לסיכום,
חלונות פופ-אפ מאפשרים לכם להציע משהו מושך לגולשים באתר, כל עוד אתם משתמשים בהם בחוכמה.
מתלבטים איזה חלון פופ-אפ יתאים לכם ואיפה למקם אותו?
התקשרו אלי