עיצוב דף נחיתה שמביא לקוחות – עשה ואל תעשה

דף נחיתה הוא דף אינטרנטי בו ״נוחת״ הגולש לאחר שלחץ על קישור או מודעה באינטרנט או ברשתות החברתיות.

מטרת דף הנחיתה היא לגרום למבקרים בו לבצע פעולה כלשהי כמו: הרשמה לסדנה, רכישת מוצר, הורדת מדריך במתנה ועוד.
כדי שדף הנחיתה יבצע את הפעולה לשמה הוקם – המרת מתעניינים ללקוחות משלמים, עליו להיות בנוי נכון ומעוצב באופן מקצועי.

להלן רשימת עשה ואל תעשה לעיצוב ובניית דף נחיתה שמביא לקוחות:

כותרת

עשה
בחרו כותרת אחת שתניע לפעולה ותספר על התועלת העיקרית של המוצר, הסדנה או השירות שאתם מציעים. הכותרת יכולה גם להעביר את הכאב שאתם רוצים לפתור (״רוצה ללמוד איך לעשות 123…?, ״ ״כל הדרכים לביצוע…״, ״המדריך שילמד אתכם את כל הסודות…״ וכו׳)

אל תעשה
אל תכבידו על הגולש עם כותרת ארוכה ומורכבת. אל תשתמשו במונחים מקצועיים שלא כולם מבינים. כתבו קצר, לעניין ובגובה העיניים.



ההצעה ללקוח

עשה
בפסקה הבאה פרטו בכמה משפטים את ההצעה או הפתרון שאתם מציעים. כדאי להשתמש ברשימה ממוספרת של תועלות שיסבירו למה כדאי לגולש לקנות את המוצר או להירשם לסדנה שאתם מציעים.

אל תעשה
אל תכתבו הרבה, צפוף ובמשפטים ארוכים.



תמונה

עשה
הוסיפו תמונה ראשית מרשימה הקשורה לנושא ותופסת את העין.
אם אפשר, בחרו תמונה מקורית שלכם המשקפת את המוצר או החוויה המועברת בסדנה שאתם מציעים.

אל תעשה
אל תשתמשו בתמונה שהורדתם מהרשת ללא אישור. אם אינכם יודעים מה מקור התמונה או האם מותר להשתמש בה, רכשו תמונה ממאגר בתשלום.
אל תשתמשו בתמונה קטנה, חשוכה או מפוקסלת. הקפידו על תמונה איכותית שמשקפת את איכות המוצר או השירות ומעידה על המקצועיות שלכם.



צבעים

עשה
השתמשו בצבעי המותג שלכם.
אם יש לכם לוגו השתמשו בצבעיו. אם אין, אפשר לדגום 3-2 צבעים מתוך התמונה הראשית ולהשתמש בהם לסירוגין.

אל תעשה
אל תבחרו צבע ״ליד״ אלא דגמו את הגוון המדויק מהלוגו ושחקו עם רמת השקיפות או הרוויה שלו עבור הגיוון והעניין.
בנוסף, ריבוי של צבעים עלול ליצור תחושה של עומס ולהקשות על ההתמצאות בדף. לכן כדאי להימנע ממנו.



כותרות ועיצוב הטקסט

עשה
שמרו על אחידות בעיצוב דף הנחיתה. שמירה על גודל, צבע וסוג פונט זהים בכל הכותרות ובכל הפסקאות, מקלים על הקריאה ומאריכים את זמן השהיה בדף.

כדי להוסיף עניין, שחקו עם הניגודיות בצבעי הטקסטים והרקעים. למשל, פסקה אחת עם טקסט כחול על רקע לבן ואחריה פסקה עם טקסט לבן על רקע כחול. הוסיפו קווי הפרדה מעניינים, איורים או טקסטורות. ניתן לשלב אנימציה (כניסת אלמנטים לדף בתנועה).

אל תעשה
אל תשתמשו ביותר משני גופנים (פונטים) בדף, אחד לכותרות ואחד לשאר הטקסט.
אל תשתמשו בטקסטים קטנים מדי.
אל תציגו טקסט כהה על רקע תמונה או טקסט בהיר על רקע לבן. שמרו על ניגודיות בין הטקסט לרקע שמאחוריו כדי להקל גם על בעלי לקויות ראיה.



הנעה לפעולה

עשה
הוסיפו הנעה לפעולה בסוף הדף כגון: ״מלאו פרטים והמדריך בדרך אליכם.״
לאחר מכן, הכניסו לעמוד טופס למילוי הפרטים. אם דף הנחיתה ארוך וצריך לגלול אותו רצוי להוסיף יותר מטופס אחד או להוסיף באמצע הדף כפתור שיקפיץ לטופס שיהיה בסוף הדף.

אל תעשה
אל תוסיפו הרבה שדות לטופס אלא רק את המינימום הנדרש (שם, מייל ואם צריך גם טלפון), כדי להגדיל את הסיכוי שהגולשים ימלאו את הטופס.



התאמה לנייד

עשה
הגלישה בנייד שונה מזו שבמחשב. מאחר ומרבית הגולשים מעדיפים לצרוך תכנים מהטלפון, חשוב להקפיד על נוחות הגלישה ולא לפספס אותם. בעת התאמת דף הנחיתה לצפייה בנייד ובמעבר לצפייה אנכית, תצטרכו מדי פעם לשנות את מיקום התכנים, להוסיף רווחים, ליצור שוליים, לשנות את גודל הכותרות ועוד.

אל תעשה
אל תשכחו לבדוק איך הדף נראה בכמה מכשירים שונים (אייפון ואנדרואיד), כי בגדלי מסך שונים הדף נראה אחרת.



לסיכום:

סביר להניח שרוב בעלי העסקים יזדקקו לפחות לדף נחיתה אחד במהלך חיי העסק, כדי לקדם מוצר או שירות.
לדפי הנחיתה יש מבנה מסוים שאם מקפידים עליו, גדלים הסיכויים להפיק ממנו את המרב.
החדשות הטובות הן שאחרי שבנינו תבנית טובה לדף נחיתה, נוכל לשכפל אותה ולבנות באותה צורה, דפי נחיתה נוספים ביתר קלות.

תוכן עניינים

אולי יעניין אתכם לקרוא גם