איזה תפקיד תרצו שיהיה לכם בבניית האתר שלכם?

איך מעורבות שלכם בתהליך בניית האתר תשפיע על רמת ההזדהות שלכם איתו ועל שביעות הרצון שלכם מהתוצר הסופי?

אין ספק שלעבוד עם מי שזה המקצוע שלו, ולתת לו לתכנן, לבנות ולעצב לכם את האתר, זו הדרך הטובה ביותר לבניית האתר שלכם. אחרי הכל, לא הייתם רוצים להיות הרופאים של עצמכם, נכון? לכל אחד ואחת יש את תחום ההתמחות שלהם.

ועדיין, האתר הוא נכס דיגיטלי שלכם ובבעלותכם, כזה שמזהה אתכם ואת העסק שלכם ומספר את הסיפור הספציפי שלכם.

לכן חשוב שתקחו חלק מהותי בתהליך הבנייה שלו, בכך שתהיו מעורבים בכל חלק וחלק בתהליך.

למה בניית האתר זה גם התפקיד שלכם

לא משנה אם יש לכם אתר קיים שאתם רוצים לשדרג או שאתם מתכוונים לבנות אתר לראשונה, בין אם זה אתר תדמית לעסק חדש או אתר חנות לארגון גדול עם מגוון מוצרים, מה שחשוב להבין זה ששיטת "שגר ושכח" שפועלת בתחומים שונים, לא מתאימה לתחום של בניית אתרים. אתם חייבים להיות מעורבים בתהליך בניית האתר שלכם על מנת שהתהליך יעבוד בצורה מיטבית. אתם יכולים לדמיין את עצמכם בונים בית ומסתפקים בזה שרכשתם את הקרקע, שילמתם אגרות, שכרתם אדריכל וזהו? אתם בצד עד שיש מפתחות? נכס הוא נכס הוא נכס, ולא משנה באיזה יקום הוא מתקיים, הוא שלכם, רשום על שמכם ואתם צריכים להכיר את התהליך מתחילתו ועד סופו ולהיות חלק ממנו. כשאתם מבינים את התהליך כולו, ושותפים לקבלת ההחלטות, אתם בעלי שליטה רבה יותר על הנעשה וגם הרבה אחרי שהאתר יהיה באויר תדעו איך לנהל ולתחזק אותו נכון.

שני דברים שכדאי לחשוב עליהם

1. רמת המעורבות
עד כמה תרצו להיות מעורבים בכל תהליך בניית האתר.

המעורבות צריכה להיות מנקודת מבט של בעלי הנכס שרוצים לראות שהדברים מתקדמים לפי תוכנית, לא מנקודת המבט של העושים במלאכה בפועל.

האם תרצו להיות מעורבים רק בשלב איפיון האתר ואח״כ בשלב בחירת העיצוב הכללי? או שחשוב לכם למשל להבין גם איך תתבצע החלוקה לעמודים ואיך יתבצע הקישור בין העמודים השונים באתר?

2. אופי המעורבות
שאלו שאלות במהלך התהליך כדי לאפשר לבונת האתר להסביר לכם על השיקולים וההחלטות המקצועיות בהן היא נקטה.
כך היא תוכל לדייק לכם וגם לעצמה את הדרך.

וודאו שאתם מבינים את הבחירות שלה ולא רק מקבלים אותם כמובן מאליו, יחד עם זאת אפשרו לה חופש פעולה להביע את הניסיון והידע המקצועי שלה.

עצת מפתח מנצחת:
הכינו מראש כמה שאפשר את החומרים לאתר. חלוקה לעמודים, כתיבת התוכן לכל עמוד, תמונות מקצועיות שלכם, קישורים לחשבונות ברשתות חברתיות ועוד,

אבל לא פחות חשוב גם להשאיר פתח לשינויים ותובנות שיתגלו בפניכם במהלך הדרך.
למשל, יכול להיות שלא תכננתם לכלול בלוג באתר ותגלו תוך כדי הבנייה שיש לכם הרבה ידע שתרצו להעביר וכתיבת מאמרים מקצועיים באתר שלכם זו דרך מצויינת לעשות זאת.

לכל טיול שתצאו, כדאי להתכונן. לדעת את מזג האוויר המתוכנן, לוודא שיש כמה מסלולי נסיעה לאותו יעד, להיערך לאפשרויות שונות הנוגעות למזון או לינה. ועדיין, כל טיול, במהות שלו, הוא סוג של הרפתקה. היו מוכנים גם להיות מופתעים בדרך, להיפתח לרעיונות חדשים ולפתרונות שלא חשבתם עליהם מראש.

העצה שלי אליכם, להסתכל על בניית האתר שלכם, החדש או המשודרג, כטיול עם יעד ברור ולצאת אליו אחרי שבחרתם בפרטנר או הפרטנרית שיכולים לנהל את התהליך מתחילתו ועד סופו בהצלחה ולהביא אתכם על היעד.

לסיכום

בניית האתר ועיצובו הם תהליך מסודר, עם שלבים ברורים מראש שמוכיחים את עצמם.

ככל שהתקשורת ומערכת היחסים בין בונת האתר לבינכם תהיה טובה יותר, כך תרגישו חלק חשוב בתהליך, תהיו מעורבים בקבלת ההחלטות ובסיום העבודה רמת ההזדהות שלכם עם האתר ושביעות הרצון ממנו – תהיה גבוהה.

אשמח לדעת מה חשבתם
עד כמה מעורבים תרצו להיות באתר שתבנו?
ואם כבר בניתם אתר, האם הייתם שותפים לבנייה שלו?

תוכן עניינים

אולי יעניין אתכם לקרוא גם